Rekvisition

Flitens låga har brunnit idogt och intensivt, må ni tro. Eller, åtminstone om man ser till min nya hobby; stencilporträtt. Jag skrev ju i föregående inlägg att jag har arbetat - alternativt haft för avsikt att börja arbeta - på några stycken ämnade för bekanta och nu är de alla färdigställda. Först och främst gjorde jag en till min mamma, som fyller år nu på lördag. Hon har dock redan fått den, eftersom vi träffades redan i måndags. Idéen var att ge henne två* tavlor föreställandes mina brorsbarn, men dessvärre hittade jag inga bilder som jag kände att jag kunde göra tillräckligt bra porträtt av, så det fick bli ett armt substitut, nämligen ett självporträtt.
*Japp, så generös är jag.
 
Som Bogart på barnkalas
 
Det kan tyckas en aning högmodigt - och mer än enbart en aning snålt - att ge bort ett självporträtt till någon i födelsedagspresent, även om det är till ens egen mamma. Men tänk då på att dessa porträtt tar en ansenlig period av tid att skapa och att tid är pengar. Lägg sedan till reella pengar som spenderas på material samt ram, så är vi snart uppe i en högst ansenlig summa.
 
Eller, vi hade varit uppe i en högst ansenlig summa ifall min tid hade varit dyrbar...
 
Kort efter att jag skamlöst hade lagt upp en skrytsam bild föreställandes mina tre stencilporträtt som jag gjort till mig själv* på Facebook så blev jag ombedd av två vänner att göra varsin till dem. Det var jävligt kul, eftersom jag aldrig tidigare har haft en färdighet eller talang som varit så pass eftertraktad, så jag ställde naturligtvis upp.
*Som ni även kan se i föregående inlägg.
 
Först ville Arlene ha ett porträtt av Leif GW Persson. En smula... oväntat, måhända, men jag är inte den som kastar den första stenen.
 
Ögonen blev en aning smetade, men jag tycker Leif GW passar i ögonskugga

Sedan ville Kristin ha ett porträtt av före detta spökjägaren och sedermera Wes Anderson-lakejen Bill Murray.
 
I want YOU... to forget all about "Garfield"!

Nu är det dessutom så att Arlene nyligen har gift sig samt väntar barn och jag - liksom Kristin - tycker att Bill Murray är motherflippin' awesome, så jag bestämde mig för att inte ta betalt för dessa två. Ni läste rätt; jag bjuder, väl bekomme! But feel free to tell your friends (wink wink)...
 
Jag har även gjort ett par fler, men eftersom dessa är tilltänkta presenter så vill jag inte förstöra överraskningen genom att lägga upp skrytbilder här, ifall det nu skulle råka vara så att någon av de tilltänkta presentmottagarna faktiskt inte har något bättre för sig än att läsa min rappakalja. Men misströsta icke: det kommer så småningom!
 
I fredags hade jag för övrigt min telefonintervju med det tyska mjukvaruföretaget angående en tjänst som översättare. Intervjun gick riktigt bra och kvinnan som jag talade med var väldigt imponerad över hur pass väl jag talade engelska samt hur mycket jag kunde om språk i största allmänhet, vilket innebar att jag kvalificierade mig vidare till en ytterligare intervju, som hon benämnde som en "teknisk intervju". Denna ska förment hållas nu på fredag med en annan person från företaget, så nu gäller det bara att få ordning på mitt jävla Skypekonto som jag inte har använt på två jävla år, sen ska det nog gå bra.
 
Avslutningsvis kan jag som en liten teaser avslöja att Farfar Skrot planerar att spela in nytt material. Jag vet vad ni undrar och jag kan bara säga, nej; vi har inte lärt oss ett jävla dugg sedan sist.
 
Det episka omslaget till "Kamel vs riktig el" från 2012.

Mer information om denna vederstygglighet världsnyhet kommer inom kort, tills dess får ni hålla till godo med våra tidigare mästerverk.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: