Asterisk

Nu har det gått cirka två veckor sedan jag uppdaterade den här bloggen senast och vet ni vad jag har lärt mig; att livet har rullat på precis som förr för alla och envar! Så det kan tyckas överflödigt, men här kommer ändå ett nytt inlägg om mina bravader.
 
Eller vad fan man nu ska kalla det. Faktum är att de här två första veckorna på året har varit relativt händelsefattiga. Det har varit rätt mycket jobb och på fritiden samt lediga dagar har jag inte varit särskilt aktiv eller produktiv. Jag har (hittills) hållit fast vid det överarbetade nyårslöftet som jag gav i förra inlägget; jag gör mina situps och jag läste ut en bok förra veckan och befinner mig just nu mitt uppe i en annan.
 
En tidig novellsamling av en av mina favoritförfattare. Bra, men deprimerande.

Jag har dock ännu inte infriat löftet om att skapa någonting minst en gång i månaden. Men misströsta icke; jag har ju faktiskt halva månaden kvar. Men förvänta er inget livsomvälvande magnum opus av något slag, det kommer förmodligen bli att jag skriver en låt, eftersom jag dessvärre kännt mig extremt oinspirerad den här månaden. Men ibland kan det vara bra att tvinga fram inspirationen, annars riskerar man att försoffa sin kreativitet och till slut sitter man där och påstår att man är en kreativ person - fastän man aldrig kreerar något. Jag har funderat på att försöka mig på att göra ett stencilporträtt, men jag tror inte att jag hinner med det den här månaden, men håll utkik i februari/mars!
 
I lördags fyllde förresten min brorson år och på fredagsmorgonen - efter ett nattpass på jobbet - släpade jag mitt sömndruckna kadaver bort till BR i Sollentuna centrum för att uppgradera till svart bälte i farbroderskap genom att hitta en present. Jag behövde inte gräva länge innan jag fann guld i form av ett gammalt klassiskt spel vid namn "Hungry Hippos"! I denna utgåva var dock flodhästarna utbytta mot grodor*, men det var exakt samma spel i övrigt, så jag tänkte att det skulle bli perfekt för en treåring; det är färgglatt, det låter och man spelar spelet genom att banka på en stor knapp!
*Vilket var lite tråkigt, i ärlighetens namn. Rätt ska vara rätt!
 
Fick återigen användning för mina paketinslagarskillz

Jag var dock tvungen att gå innan han fick en chans att öppna spelet och pröva på det, men ska man tro min mamma så var det en riktig hit och eftersom jag inte ser något skäl till att misstro min mamma i ett så pass oansenligt spörsmål som detta så säger vi rätt och slätt att det var en succé.
 
Och min standupkarriär då? Jo, tackar som frågar, jag har faktiskt hunnit uppträda två gånger på Big Ben under de här senaste två veckorna; förra tisdagen och i söndags. På tisdagen rullade jag in på Big Ben, redo att dra samma rutin som dagen innan julafton, med ett par smärre ändringar. Min yngre bror dök upp på tisdagen och fick se mig uppträda för första gången. Synd att han inte dök upp dagen innan julafton istället, för rutinen fick mycket bättre respons vid det tillfället än förra tisdagen. Efteråt följde jag med ett par komiker bort till Mafia Comedy, där vi satte oss tillsammans med ännu fler komiker och drack öl och sköt skiten.
 
I söndags var det dags igen, denna gång hade jag repat in en något reviderad version av rutinen som jag körde på Andralång i Göteborg för ett par månader sedan och jag hade även en helt ny t-shirt med John Belushi, legend och en av mina personliga favoriter. På söndagen var det många som skulle uppträda och många av dem var väldigt mycket bättre än jag. Den tweakade rutinen funkade förvisso bättre än senast, men jag var ändå inte särskilt nöjd med den respons som jag fick från publiken. Markus och Henrik dök i varje fall upp, så det var åtminstone kul att ha lite stöd på plats.
 
Jag och mitt skyddshelgon Johannes gudomliga (St. John the divine)

Däremellan kämpar jag mig igenom mitt förtvinade självförtroende och rösten i bakhuvudet som naggande påstår att jag inte klarar av standup och att jag inte har en jävla aning om vad jag håller på med. Det är inte lätt, väldigt ofta finner jag att jag håller med om de påståendena. Men i vilket fall som helst så har jag faktiskt ytterligare 5 gig redan inbokade på Big Ben och jag har - än så länge - för avsikt att uppträda under dessa gig. För er som är intresserade så är datumen för dessa gig 25e januari och 8e, 10e, 17e samt 22a februari. Showen börjar alltid klockan 20:00 och inträdet är gratis. Kom bara ihåg att man får vad man betalar för.
 
För alla er som - liksom jag - frekvent finner att ni behöver muntras upp en aning delar jag med mig av det här klippet med Chris Farley, en annan legend. Om inte det här klippet får er att skratta högt och gott så har ni fan ingen själ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: