Origo

Jaha, då var man här igen... Det här är (mig veterligen) den tredje bloggen som jag startar i mitt liv, vilket egentligen är en ganska anmärkningsvärd prestation om man ser till det faktum att jag i grund och botten inte har särskilt mycket att säga.
 
Min första blogg skapade jag för cirka sju år sedan - strax efter jag flyttade till Göteborg för att påbörja mina socionomstudier - och det var väl tänkt att det skulle vara lite av en krönika över mina äventyr under studentlivet. Sorgligt nog var min tid som student ungefär lika njutbar som att äta ett oljefat gödsel*, så mina "äventyr" bestod mest av cyniska diatriber om ingenting speciellt.
*Det vill säga; för någon som inte är lagd åt det hållet (no offense, Germany).
 
Min andra blogg skapade jag på nyårsafton 2013 efter att ha avlagt ett nyårslöfte som innefattade Vansbrosimmet och det hela var tänkt att vara en slags dagbok om min förvandling från överviktig student med obefintligt självförtroende till en deffad socionom med en påtaglig air av sexighet (eller åtminstone något bättre självförtroende). Efter en någorlunda lyckad start tappade jag fart och slutade träna, men behöll ändå bloggen för att få ur mig cyniska diatriber om ingenting speciellt.
 
Nu startar jag, som sagt, min tredje blogg och den allra första som, redan från början, öppet deklamerar att innehållet saknar uttalat syfte, tema eller återkommande inslag*. För er som drar en djup suck över detta verkar inte se den positiva sidan av det hela; det betyder att man inte behöver läsa från början för att hänga med; man kan uppskatta varje enskilt inlägg för dess egna egenskaper! Det vill säga, ifall det nu finns någon som skulle påstå att de uppskattar min rappakalja.
*Möjligtvis cyniska diatriber om ingenting speciellt.
 
Hur kommer det sig då att jag får för mig att starta en ny blogg bara så där, utan varken syfte eller ens någon som helst allmän efterfrågan? Svaret är tämligen enkelt; för min egen skull. För det första så finns det ingen bättre träning - eller vad man nu ska kalla det - för en författare än att helt enkelt bara skriva och en blogg är ett utomordentligt verktyg för det, eftersom man dessutom har en chans att få feedback. Och för det andra så har det en lugnande effekt på mig att skriva av mig tankar, funderingar och gnäll.
 
Så låt oss säga att denna blogg är för min egennytta och för er underhållning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: