Annonsering

Jag jobbade natt från söndag till måndag. Det sög. Sedan jobbade jag även natt tisdag till onsdag. Det sög ännu hårdare. Speciellt när båda morgnarna var stressiga och jävliga. Idag fick jag dessutom lite extra piss i ansiktet när jag i sömndrucket tillstånd sprang till pendeln och lyckades hoppa på tåget till Arlanda. Detta hade inte varit något problem, så länge jag hoppat av senast i Upplands Väsby. Problemet var att jag inte gjorde det. Det var inte förrän jag insåg att tåget åkte raka spåret förbi Rosersberg som jag insåg hur läget låg till, så som en extra bonusklick på den redan ackumulerade högen av skit som de senaste dagarna bjudit på så var jag tvungen att kliva av vid Arlanda och vänta en halvtimme på nästa tåg tillbaka till Upplands Väsby och sedan vänta på tåget tillbaka till Märsta.
 
Gissa på en skala av noll till rektal kirurgi utan bedövning hur kul det kändes.
 
Men det finns en liten ljusglimt i allt det här! Inte bara för mig* utan för hela den svensktalande populationen av världen med ett sinne för humor; igår släppte nämligen Farfar Skrot sin efterlängtade omtalade nya EP "Maskrosor i fnasktrosor"! Ja visst, gott folk, ni läste rätt! Prisa Beelzebub!
*Mest för mig. Och Mattias.
 
Under inspelningen av EPn

Som ni kanske minns - i varje fall om ni följt med i bloggen - så åkte Farfar Skrot iväg till en Dalarna för att spela in nytt material över påsken. Vi hyrde en stuga med smeknamnet "Maskrosen"* i Fyrklöverns stugby i Rättvik, där vi lyckades spela in fyra helt nya låtar och en nyversion av en gammal låt. Vi beslöt oss även för att inkludera en låt som vi spelade in redan 2013, eftersom vi tyckte det vore synd ifall den gick till spillo.
*För, ni vet, två 30-åriga män som hyr en stuga tillsammans över påsk gav inte ut tillräckligt med homovibbar...
 
Vi hade till slut en EP med sex (sex, *fniss*...) låtar. Tanken var att vi skulle använda den långa bilresan hem för att spåna fram en titel, något på samma nivå som våra tidigare geniala skivtitlar som "Kvart i häst", "FXM Mass = HmO6" samt "Kamel vs riktig el", men istället satt vi och lyssnade på gamla podcastavsnitt av "The Ricky Gervais show" och skrattade så vi sprack och blodet sprutade.
 
Trots att vi båda redan har hört dem förut.
 
Nåväl, under de nästkommande par dagarna skickade vi istället förslag fram och tillbaka på messenger och ganska fort fastnade vi för att försöka få med ordet maskros i titeln, som en liten hyllning till vår tid i stugan*. Eftersom vi är två kultiverade gentlemän så fastnade vi till slut för titeln "Maskrosor i fnasktrosor", lite som en hybrid mellan Tage Danielsson och Johnny Bode. Vi beslöt oss även för ett omslag och eftersom jag är en stupidass hora som inte har Photoshop på min piece o' shite dator så skulle Mattias ordna det vid tillfälle.
*Inte på ett "Brokeback Mountain"-sätt då
 
Det tillfället visade sig vara igår!
 
Ikoniskt alla redan

Kort därefter lades EPn upp på Farfar Skrots SoundCloudsida. Klicka här för att gå in och lyssna på detta afrodisiak för öronen eller klicka här för att komma till Farfar Skrots Facebooksida och visa ditt stöd genom att gilla. Kom bara ihåg att ifall Farfar Skrot var en kokbok så skulle alla recept innehålla en rejäl nypa salt.
 
EPn har legat uppe i ungefär ett dygn nu och resultaten talar för sig själv; efter första låten tappar mer än hälften av alla lyssnare. Så ni vet att detta är 100% renrasig Farfar Skrot, med stamtavla!
 
 Fina titlar åtminstone, va...?

Avslutningsvis vill jag upplysa er om att jag har börjat boka in fler stand upgig nu, efter att ha haft ett uppehåll sedan i mitten av februari. Nedan är de datumen som hittills har blivit bekräftade.
 
3/5 kl. 20:00 - Big Ben (Folkungagatan 97)
5/5 kl. 20:00 - Big Ben
11/5 kl. 20:00 - Crossfire Comedy (Adolf Fredriks kyrkogata 12)
31/5 kl. 20:00 - Big Ben
 
Så om någon känner sig nyfiken på att prova på det här med skratt så skulle jag uppskatta allt stöd som jag kan få. Kom bara ihåg att dem angivna tiderna är då showen börjar, inte när jag går på (ordningen får man veta först på plats).